Υπάρχουν καταναλωτές και καταναλωτές. Αυτοί που αγοράζουν από ευχαρίστηση ή αναζητούν στα ψώνια ψυχική εκτόνωση, άλλοι που είν...
Υπάρχουν καταναλωτές και καταναλωτές. Αυτοί που αγοράζουν από ευχαρίστηση ή αναζητούν στα ψώνια ψυχική εκτόνωση, άλλοι που είναι πάντα βιαστικοί και ψωνίζουν ό,τι βρουν μπροστά τους.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτών
(ΙΝ.ΚΑ), πολλοί άνθρωποι – περισσότερο από το 1/3 των ερωτηθέντων κατά
την σχετική έρευνά του – καταναλίσκουν αρκετό χρόνο ψωνίζοντας και το
διασκεδάζουν. Συνήθως κάνουν καλές αγορές, αλλά γυρίζουν σπίτι έχοντας
αγοράσει και κάποια άχρηστα προϊόντα.
Άλλοι αντιμετωπίζουν τα ψώνια
εντελώς διαφορετικά. Η πίεση του χρόνου τους υποχρεώνει να μπαίνουν και
να βγαίνουν πολύ γρήγορα στα καταστήματα. Η τιμή μπορεί να μην είναι το
κύριο μέλημά τους ή τουλάχιστον να είναι λιγότερο σημαντική από το
χάσιμο του χρόνου τους. Τέλος, υπάρχουν και οι κυνηγοί των ευκαιριών, οι
οποίοι επιμένουν στην καλύτερη δυνατή τιμή σε συνδυασμό με την καλύτερη
ποιότητα προϊόντος.
Βρες σε ποιον τύπο καταναλωτή ανήκεις και άρχισε να ψωνίζεις σωστά, ακολουθώντας τις συμβουλές του Ινστιτούτου Καταναλωτών.
Συμβουλές προς όλους τους αγοραστές
1.
Ενημερώσου για την πολιτική επιστροφών των καταστημάτων. Τυπικά όλα τα
καταστήματα δέχονται την αλλαγή ειδών, ακόμα και την επιστροφή των
χρημάτων, εάν εμφανιστείς με την απόδειξη αγοράς. Το χρονικό περιθώριο
επιστροφής των αγαθών είναι κάτι που καθορίζουν οι επιχειρήσεις, όμως
δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 7 ημερών από την ημέρα αγοράς.
2.
Αν μπορείς να διαλέξεις, χρησιμοποίησε τραπεζικές πιστωτικές κάρτες και
όχι τις αντίστοιχες των καταστημάτων, που συνήθως έχουν υψηλότερο
επιτόκιο. Τουλάχιστον έλεγξέ το σε κάθε κατάστημα.
3. Σε περίπτωση
επιστροφής προϊόντος, προτίμησε να το ανταλλάξεις με κάποιο άλλο αγαθό
και όχι με πιστωτικό σημείωμα. Γιατί να κρατάει το κατάστημα τα χρήματά
σου;
4. Προσπάθησε να αγοράζεις ρούχα ή άλλα ακριβά αντικείμενα
από τα καταστήματα ή τα πρατήρια των εταιριών (εάν και εφόσον έχουν οι
εταιρίες πρατήρια) σε καλύτερη τιμή ή σε περίοδο εκπτώσεων.
Για καταναλωτές χομπίστες
1. Κράτησε τις ετικέτες και τις αποδείξεις των προϊόντων που αγοράζεις. Είναι απαραίτητες για την όποια αλλαγή.
2.
Εκμεταλλεύσου τη φτηνότερη τιμή πώλησης που βρήκες για προϊόντα τα
οποία πριν από λίγο καιρό είχες αγοράσει ακριβότερα. Στην περίπτωση αυτή
μπορείς να απαιτήσεις να σου επιστραφεί η διαφορά.
3. Φρόντισε να
γνωρίζεις το προϊόν που αγοράζεις. Παράδειγμα, το ρούχο που είδες σε
ένα πρατήριο μπορεί να μοιάζει με αυτό που είδες σε ένα κατάστημα, αλλά
το ύφασμα να μην είναι της ίδιας ποιότητας.
4. Μην ξεκινάς για
ψώνια χωρίς να έχεις αποφασίσει τι θέλεις να αγοράσεις. Μπορεί όταν
γυρίσεις στο σπίτι να μην ξέρεις τι έχεις αγοράσει και γιατί. Ακολούθησε
πιστά μια λίστα αγορών.
5. Να είσαι φιλικός/η με τους πωλητές.
Ένας πωλητής που θα σε συμπαθήσει μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις μία
συμφέρουσα αγορά, ακόμη και να κρατήσει για σένα το αντικείμενο του
πόθου σου.
Για βιαστικούς αγοραστές
1. Αν ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, μάθε σε ποια καταστήματα μπορείς να ψωνίσεις νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ.
2.
Αγόρασε μέσω ταχυδρομείου. Προμηθεύσου καταλόγους για τα είδη που σε
ενδιαφέρουν και κάνε μία δοκιμαστική αγορά προκειμένου να αποφασίσεις
για την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών.
3. Κάνε τις αγορές σου μέσω Internet, αφού έχεις πληροφορηθεί για το διαδικτυακό κατάστημα στο οποίο θα απευθυνθείς.
Για κυνηγούς ευκαιριών
1. Σύγκρινε τις τιμές. Κάποια μαγαζιά μπορεί να προσφέρουν το ίδιο είδος σε καλύτερες τιμές.
2. Πρόσεξε την τιμή και όχι την έκπτωση στην ετικέτα. Η τιμή απόκτησης του προϊόντος έχει μεγαλύτερη σημασία.
πηγή:goldenmag.gr