Με τι θα παίζουν στο μέλλον τα μικρά, ευκίνητα δαχτυλάκια; Με συσκευές τύπου iPad και με tablets. Ολοένα και περισ...
Με τι θα παίζουν στο μέλλον τα μικρά, ευκίνητα δαχτυλάκια; Με
συσκευές τύπου iPad και με tablets. Ολοένα και περισσότερα παιδιά,
μαγνητισμένα από τις ελκυστικές φωτεινές οθόνες, ζητούν από τους γονείς
τους να τους αγοράσουν tablets αντί για τα παραδοσιακά παιχνίδια.
Οι εταιρείες παιχνιδιών δε σκοπεύουν λοιπόν να μείνουν με σταυρωμένα χέρια παρακολουθώντας τον τζίρο τους να αργοπεθαίνει. Πριν τα παιχνίδια τους μπουν στο… παλαιολιθικό μουσείο, δίπλα σε σβούρες, σαΐτες, βώλους, τραινάκια, κούκλες και μολυβένια στρατιωτάκια, κάνουν ό,τι μπορούν για να διασωθούν ρίχνοντας στον αγώνα έξυπνα ρομπότ και διάφορα παρελκόμενα της βραζιλιάνικης γιορτής του ποδοσφαίρου. Όμως η μάχη με τις οθόνες είναι άνιση και τις… Θερμοπύλες κρατούν μόνο όσοι γονείς πιστεύουν ακόμα στην αξία των… παλιομοδίτικων παιχνιδιών, που εξελίσσουν μυαλό και σώμα μαζί.
Σερφάρισμα εξ απαλών ονύχων
Η δικαιολογία όσων τεχνοκρατών θεωρούν ότι tablet και μπιμπερό πάνε μαζί είναι πως, όταν τα παιδιά μεγαλώσουν και μπουν στον κόσμο των ενηλίκων, θα πρέπει να γνωρίζουν ήδη πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία. Ήδη μέσω έρευνας γνωρίζουμε ότι, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, το 38% των νηπίων κάτω των δύο ετών έχει κάνει την πρώτη του γνωριμία με κάποιο έξυπνο κινητό ή tablet, ενώ το 75% των παιδιών έως 8 ετών έχει πρόσβαση σε αυτές τις συσκευές. Έτσι η γαλλική εταιρεία Lexibook έσπευσε να φτιάξει και tablets που απευθύνονται στην τρυφερή ηλικία των 2 ετών. Μόνο που, όταν το παιδί βρίσκει μια πληθώρα από παιχνίδια μέσα στο tablet, δε θέλει να παίξει με κάτι άλλο – κατ΄ επέκταση ούτε να τρέξει, ούτε να χοροπηδήσει, γιατί το δέλεαρ της οθόνης είναι μεγάλο και το κρατάει καρφωμένο σε μια θέση.
Το παραδοσιακό είναι αναντικατάστατο
Όμως, σύμφωνα με το AFP (Agence France-Presse), ο επικεφαλής μάρκετινγκ της γνωστής εταιρείας παιχνιδιών Playmobil
τονίζει ότι υπάρχουν και άλλες δεξιότητες που πρέπει να μάθουν τα
παιδιά, τις οποίες μόνο τα παραδοσιακά παιχνίδια μπορούν να τους
προσφέρουν. Οι εταιρείες που παράγουν παραδοσιακά παιδικά παιχνίδια
δυστυχώς βασίζονται (για να επιζήσουν) μόνο στην υποστήριξη των γονέων
εκείνων που εκφράζουν μια ενστικτώδη καχυποψία για το διαδίκτυο και τα
tablets. Όπως επίσης σε πατεράδες και παππούδες που λατρεύουν τα κλασικά
παιχνίδια κατασκευών, άρα σίγουρα θα τα αγοράσουν και για τα παιδιά ή
τα εγγόνια τους.πηγή: Golden Magazine
Φωτό: Ιφ.Βαρδοπούλου